آموزش طراحی و تبلیغات

یادگیری مهارت های طراحی و تبلیغات

آموزش طراحی و تبلیغات

یادگیری مهارت های طراحی و تبلیغات

معنی فاکتور فروش در حسابداری چیست؟

معنی فاکتور فروش در حسابداری چیست؟


فاکتور فروش جزئی  اساسی از معاملات تجاری است. اطلاعاتی که در آن وجود دارد و نحوه نوشته شدن آن در نهایت بر عملیات و صورتهای مالی شرکت اثر می گذارد.


تعریف

فاکتور فروش یک سند درخواست پرداخت برای کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده است. سند معمولا مقدار و ماهیت کالاها یا خدمات مربوطه، تاریخ و شماره فاکتور را مشخص می کند.


مثال ها

فاکتورهای فروش بر اساس نوع کالا یا خدمات فروخته شده متفاوت هستند. نمونه های معمول شامل فاکتورهای مبتنی بر کالاهای فیزیکی، فاکتورهای مبتنی بر خدمات بر مبنای زمان صرف شده، و فاکتورهای  پیشرفت برای پروژه های ساختمانی می باشد.


تأثیر بر درآمد گزارش

حسابداران فاکتورهای فروش را با پرداخت نقدی یا حساب های دریافتنی و اعتبار درآمد و بدهی های مالیاتی ثبت می کنند. این نوع ورود اطلاعات، درآمد ناخالص را در صورت سود و زیان و افزایش بدهی های نقدی و مالیاتی در خلاصه ترازنامه افزایش می دهد.


حمل و نقل با کشتی

فاکتورهای فروش برای کالاهای فیزیکی اغلب FOB (حمل بار با کشتی) نقطه حمل و نقل و یا مقصد FOB را نیز مشخص می کند. این علامت مشخص می کند که آیا انتقال عنوان در نقاط حمل و نقل یا مقصد مشخص شده است یا خیر، واضح است که طرف مسئول آسیب ناشی از حمل و نقل است.


فاکتور برای خدمات آینده

بعضی از کسب و کارها، مانند وکلای خصوصی، فاکتورهای خدمات آینده ارائه می دهند. شرکت هایی که از حسابداری مبتنی بر تعهدی استفاده می کنند باید این درآمد را به عنوان یک مقدار بدهی بازپرداخت داشته باشند تا خدمات ارائه شوند.


پیشنهاد می کنیم: اینجا کلیک کنید و طراحی فاکتور فروش حرفه ای خود را سفارش دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد